۱۳۸۸ تیر ۲۹, دوشنبه

سقوط یک جنگنده آمريكايى در ولايت كنر در شرق افغانستان


كابل ـ خبرگزاريهاخبرگزارى رسمى افعانستان (باختر) روز شنبه 18/7/2009 به نقل از منابع نيروهاى ائتلاف مستقر در اين كشور از سقوط يك فروند جنگنده ى مدل F-15E در ولايت كنر خبر داده است. در اين حادثه هر دو سرنشين اين هواپيما كشته شده اند.

اين خبرگزارى به نقل از آقاى کریک جوليان، سخنگوی نظاميان آمريكايى گفته است که یک جنگنده وابسته به نيروهاى ائتلاف در افغانستان كه از نوع (F-15E ) بود، بامداد امروز در جریان یک عملیات نظامى در شرق افغانستان سقوط كرده و دوسرنشینى كه داشت، جان شان را از دست داده اند .

به گفته ى جوليان، دلیل سقوط این جنگنده "آتش دشمن" نبوده، ونیروهای آمریکایی در باره علت سقوط آن تحقیق می کنند.

ولایت كنر از ولايت هاى ناآرام در شرق افغانستان به شمار مى رود. در اين ولايت یک پایگاه نظامیان آمریکایی وجود دارد. سربازان آمریکایی در اين ولايت با افراد طالبان مشغول نبرد اند.

اين حادثه در حالى رخ مى دهد كه خبرگزارى (باختر) روز پنجشنبه گذشته از سقوط يك هواپيماى ديگر از نوع هواپيماهاى بدون خلبان در ولايت كندوز واقع در شمال افغانستان خبر داد.

على رغم آنكه علل سقوط اين هواپيما در ولايت كندوز، اعلام نشده، ولى جنبش طالبان ادعا كرده است كه افراد مسلح وابسته به اين گروه هواپيماى مزبور را سرنگون كرده اند.

یپش از این در ۱۴ ماه جارى هم یک هلى کوپتر غیرنظامی متعلق به نیروهای ناتو، در هلمند، در جنوب افغانستان سقوط کرد كه در اثر سقوط آن شش غیرنظامی کشته شدند.

از سوى ديگر، گزارشهاى رسانه اى از حمله افراد مسلح ناشناس به یک نشست قومی در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان خبر داده است، كه در اين حمله 5 نفر کشته شده اند.

مقامات امنيتى ولایت ننگرهار اعلام كردند، طالبان روز جمعه گذشته، نشستى از بزرگان قومى در اين ولايت را مورد حمله قرار دادند، اما با مقاومت افراد مسلح حاضر در این نشست مواجه شدند.

به گفته يك مقام امنيتى، در این درگیری 3 نفر مسلح از گروه حمله كننده، و دو غیرنظامی کشته شدند. و ۱۱ تن از مهاجمان كه 8 تن آنها از اتباع پاكستان هستند، دستگیر شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: