۱۳۸۸ خرداد ۲۸, پنجشنبه

متن كامل خواسته های موسوی از خامنه ای برای بازنگری در نتایج انتخابات


"العربیه.نت" با استناد به منابع خاص خود، متن کامل مطالبی را که نامزد اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری ایران با آیت الله خامنه ای رهبری نظام در ایران مطرح کرد برای اولین بار منتشر می کند.

به گفته ی این منابع مطلع، مطالب یادشده در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران که محمود احمدی نژاد را به عنوان برنده ی انتخابات اعلام داشت مطرح گردید، ولی هنوز مورد قبول واقع نشده است.

موسوی خواهان تشکیل یک کمیته ی مستقل است که صلاحت تصمیم گیری را داشته باشد و بتواند به بازنگری در انتخابات وبررسی تقلب احتمالی در اثنای رای گیری وشمارش آرا پرداخته از صحت نتایج اطمینان حاصل کند.

کمیته ی پیشنهادی موسوی متشکل از سه تن از نمایندگان مراجع تقلید، نمایندگان چهار نامزد ریاست جمهوری، یک نماینده از سوی وزارت کشور به شرطی که هوادار هیچکدام از کاندیداتورها نباشد ، یک نماینده ی بیطرف از سوی شورای نگهبان، یک کارشناس دانشگاهی درامور قانونی، یک قاضی بیطرف که از سوی اتحادیه ی حقوقدانان معرفی شود، دادستان کل کشور، رئیس قوه ی قضائیه و بازرس کل کشور.

وظیفه ی این کمیته به شرح ذیل خواهد بود:

1- تحقیق درباره ی دخالت سازمان یافته ی قوه ی مجریه ونیروهای نظامی در انتخابات و میزان تاثیر آن.

2- بررسی دخالت نیروهای بسیج در انتخابات ومیزان آن .

3- بررسی مساله استفاده ار امکانات دولتی و موقعیت حکومتی ومیزان تاثیر آن.

4- تحقیق درباره ی مساله ی خرید رای و اعطای کمک های مالی دولتی همزمان با انتخابات.

5- بررسی نسبت حقیقی مشارکت مردم در انتخابات.

6- بررسی روند مهندسی نتایج اعلام شده ونسبت آرای اعلام شده از سوی وزارت کشور برای هرکدام از نامزدها.

7- بررسی وجود نیروهای پشت پرده ی کنترل کننده ی انتخابات .

8- تحقیق درباره ی موانعی که از حضور نمایندگان برخی از نامزدها در ستادهای اجرایی در هنگام مهر وموم صندوق های رای گیری وشمارش آرا و نیز از حضور آنان درمحل نگهداری صندوق ها جلوگیری کرد، وبررسی تاثیرات آن بر نتایج انتخابات.

9- بررسی علل اعلام سریع نتایج رایانه ای انتخابات بر خلاف تاکید شورای نگهبان بر شمارش دستی آرا و انجام این کار پیش از مهر وموم کامل صندوق های رای گیری وعدم تکمیل مراحل قانونی .

10- تحقیق درباره ی علل اجرای مانورهای نمایش قدرت از سوی نیروهای امنیتی پیش از انتخابات که بر خلاف انتخابات گذشته می باشد.

11- تحقیق درباره ی خرید آرا وتاثیرات آن .

12- تحقیق درباره ی حمله ی تبلیغاتی صدا وسیما به طرفداری از احمدی نژاد، بر خلاف روال گذشته.13- تحقیق درباره ی اتهامات غیرقانونی احمدی نژاد به برخی از مقامات برجسته ی کشور به منظور کسب هرچه بیشتر آرا.

14- تحقیق پیرامون مساله ی توزیع تعرفه های انتخاباتی در شهرستان ها واعلام تعداد صحیح برگه های چاپ شده وبررسی علل عدم توزیع مناسب آن و کمبود تعرفه ی انتخاباتی در برخی شهرهای عمده ی کشور.

15- تحقیق درباره ی زمان تعیین شده برای رای گیری وعلل پایان سریع آن از سوی وزیر کشور ومسایل دیگری که ستاد انتخابات را بر آن داشت رای گیری را مختومه اعلام کند .

هیچ نظری موجود نیست: