۱۳۸۸ خرداد ۲۵, دوشنبه

بازداشت حداقل ۱۰۰ دانشجو در شهرهای مختلف طی ۲ روز گذشته




طبق جدید ترین آمارهای رسیده از دانشگاه های مختلف کشور بیش از یک صد داشجو طی روز و شب گذشته بازداشت شده اند.شب گذشته حداقل ۶۰ دانشجوی دانشگاه تهران ساکن کوی دانشگاه توسط نیروهای امنیتی پس از ضرب و شتم بازداشت شدند. در دانشگاه بابل نیز حداقل ۵ دانشجو بازداشت شدند. همچنین در دانشگاه های شیراز بیش از ۱۰ دانشجو توسط نیروهای ناشناس ربوده شدند. در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز تعدادی از دانشجویان بازداشت شدند که تاکنون اطلاعی از وضعیت آنان در درسترس نمی باشد.

همچنین حال برخی از دانشجویان زخمی شده در حمله انصار به کوی دانشگاه در شب گذشته بسیار وخیم گزارش شده است. چند تن از دانشجویان از ناحیه ی سر و گردن به شدت مجروح شدند.
به گفته دانشجویان گلوله های پلاستیکی به چشم دو دانشجو اصابت کرده و این دانشجویان به گفته پزشکان بینائی خود را از دست خواهند داد.
دیشب نیروهای مهاجم به اتاق های دانشجویان گاز اشک آور شلیک می کردند. دانشجویان نیز برای مقابله با اثرات گاز اشک آور، آتش روشن کردند که همین امر موجب اتش سوزی یکی از ساختمان های خوابگاه شد.
دانشجویان می گفتند نیروهای انصار برخی دانشجویان را از کتابخانه و نمازخانه خوابگاه و تخت های خود بیرون کشیده و مورد ضرب و شتم قرار دادند.
به گفته شاهدان عینی در دست اعضای انصار انواع سلاح های سرد از جمله ساتور، قمه و با توم از دیگر ابزارهای حمله بوده است.
یکی از دانشجویان به خبرنامه امیرکبیر گفت: «با چشمان خودم دیدم که دانشجویان را از پنجره های خوابگاه به بیرون پرتاب کردند».
مهاجمان تمامی شیشه های خوابگاه دختران را شکستند و با پرتاب پاره های اجر و سنگ چند دانشجوی را زخمی کردند.
پس از این وقایع دانشجویان کوی دانشگاه پزشکی، ساختمان مجاور کوی پسران، با مشاهده زخمی ها همگی به سمت کوی پسران امدند تا به مداوای مجروحان حادثه بپردازند. اما مهاجمان اقدام به ضرب و شتم دانشجویان کوی پزشکی نموده و تعداد زیادی از آنان را نیز مضروب کردند.
یکی از دانشجویان در حالی که اشک می ریخت گفت در مقابل چشمانش داشجویان مجروح بر روی زمین در میدان کوچک در مرکز محوطه کوی قرار داده شده بودند و هیچ کس امکان جابجائی انان را به مراکز درمانی نداشت.

هم چنین طبق خبرهای رسیده بیمارستان شریعتی از پذیرش دانشجویان زخمی خودداری کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: