۱۳۸۸ خرداد ۲۸, پنجشنبه

سرکوب و کشتار مردم را محکوم می کنیم


ماده 21 اعلاميه جهاني حقوق بشر
الف/ هر كس حق دارد كه در اداره امور عمومي كشور خود، خواه مستقيما و خواه با وساطت نمايندگاني كه آزادانه انتخاب شده باشند شركت جويد وساطت نمايندگاني كه آزادانه انتخاب شده باشند شركت جويد
ب/ هر كس حق دارد با تساوي شرايط به مشاغل عمومي كشور خود نايل آيد
ج/ اساس و منشاء قدرت حكومت، اراده مردم است. اين اراده بايد به وسيله انتخاباتي ابراز گردد كه از روي صداقت و بطور ادواري صورت پذيرد. انتخابات بايد عمومي و با رعايت مساوات باشد و با راي مخفي يا طريقه اي نظير آن انجام گيرد كه آزادي راي را تامين نمايد.

سرکوب و کشتار مردم را محکوم می کنیم

ايرانيان آزاده و انسان هاي آزاديخواه
يك بار ديگر سنگفرش حزن زده خيابان هاي ايران، شاهد غليان بغض فرو خورده ملت غيور ايران است. بغض ملتي كه در نمايش و سواستفاده از ابزار دمكراسي به پاي صندوق راي كشانده شده و سپس در يك سناريوي مندرس و شتابزده به صورتي گستاخانه مورد توهيني بزرگ و آشكار قرار گرفته است و اعتراض به اين عمل غیر انسانی و ضد حقوق بشری با تمسخر علني و نيز با ضرب و شتم با باتوم، دستگيري، حبس و كشتارهاي خياباني پاسخ داده ميشود.
آيا درخواست حق و عدالت، آزادی و بر گزاري يك انتخابات آزاد و سالم و بيطرفانه بر اساس ماده ٢١ اعلاميه جهاني حقوق بشر بر حكومتيان چنين ناگوار است كه در ازاي آن ملت ايران بايد مورد آماج ضرب و شتم وحبس و كشتار قرار گيرند
ما معتقديم كه مسئولان مستبد متظاهر به دمكراسي هرگز نخواهند توانست با سوء استفاده از ابزار دمكراسي محملي براي مشروعيت بخشيدن به خود و يا وسيله اي براي سركوب و ايجاد خفقان بتراشند زيرا كه حق و عدالت، برابری و آزادي پرچمي هميشه افراشته است.
كانون دفاع از حقوق بشر در ايران با اعتقاد راسخ به حقوق بشر، ضمن بحق دانستن کلیه مطالبات ملت ايران کشتار و اقدامات سركوبگرانه دولت جمهوری اسلامی در ايران را محكوم نموده وهمراه ملت ايران خواهان همگامي تمامي سازمانهاي حقوق بشري و وجدان هاي آگاه در اين مطالبه است.
218 / 2009

كانون دفاع از حقوق بشر در ايران
بیست و هشتم خرداد 1388

هیچ نظری موجود نیست: