۱۳۸۸ خرداد ۲۵, دوشنبه

موسوی: حقمان را پس خواهیم گرفت


بر اساس تازه ترین گزارش ها شمار معترضان حاضر در تجمع اعتراضی در مسیر بین میدان انقلاب و میدان آزادی تهران به صدها هزار نفر رسیده است.
این تجمع با حضور میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی، محمدرضا خاتمی و غلامحسین کرباسچی برگزار شد که هدف حضور این افراد در تجمع، دعوت مردم به آرامش اعلام شده است.
با این حال میرحسین موسوی که برای اولین بار از روز انتخابات در میان جمع حاضر می شد، از روی سقف یک اتومبیل برای حاضران در تجمع سخنرانی کرد و برای شرکت در انتخابات مجدد ابراز آمادگی کرد.
آقای موسوی در این تجمع گفت: "راه حل بنده، ابطال این انتخابات مخدوش است و این کمترین هزینه را برای ملت ما خواهد داشت. وگرنه از اعتماد ملت به دولت و نظام هیچ چیزی باقی نخواهد ماند."
این نخست وزیر پیشین ایران با ادای احترام "به کسانی که سایر کاندیداها را انتخاب کرده اند" اعلام کرد: "مردم ما بر سر این حق خود ایستاده‌اند و من هم آماده ام همه گونه هزینه‌ای را برای تحقق آرمان‌های شما ملت عزیز بپردازم."
آقای موسوی رای مردم را "مهمتر از موسوی یا هرکس دیگر" خواند و گفت: "ان شاء الله حقمان را پس خواهیم گرفت."
محمدرضا خاتمی برادر رئیس جمهور پیشین ایران نیز در جمع معترضان به نقل از محمد خاتمی خواستار ابطال نتایج انتخابات و برگزاری انتخاباتی تازه شد.
او که پس از اعلام نتایج انتخابات به مدت کوتاهی از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شد، در تجمع معترضان دولت را به تقلب و دستکاری آراء مردم متهم کرد و گفت: "ما تا زمان ابطال نتایج و برگزاری انتخاباتی تازه به حرکت خود ادامه خواهیم داد."
بشنوید

محمد خاتمی نیز با صدور بیانیه ای که پیش از تجمع تهران منتشر شد، از تظاهرکنندگان خواست آرامش خود را حفظ کنند.
بسیاری از طرفداران میرحسین موسوی با لباس های سبز رنگ یا با داشتن عناصری سبز رنگ در پوشش در تجمع حاضر شده اند و شعارهایی مانند "الله اکبر" و "موسوی، موسوی، رای مرا پس بگیر" را سر دادند.
به نقل از bbc

هیچ نظری موجود نیست: